Speak up

Idag fick jag fruktansvärt många pikar för min dialekt. Vilket är knas med tanke på att jag pratar vad jag skulle vilja kalla normalt.

Caroline messade med en kille som hon beskrev som bonde, eller i alla fall bondig.
C: Lina, nu skrev han något sånt konstigt igen. Förstår du det här?
L: (läser) Nej, tyvärr.
C: Nähe okej. Konstigt.
L: (funderar lite) Caroline? Ville du att jag skulle läsa för att du antog att jag skulle förstå hur bönder skriver?
C: Ja, vaddå? Ni pratar ju som bönder i Laholm.

Där gick gränsen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

SV: Tack :) Din syster är en underbar vän ;) och hon har en sjukt trevlig lillasyster! :) <3

2008-11-10 @ 23:15:46
URL: http://torekovflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0