Mat är dyrt

Vilken kass fredag. Men den kommer blir bättre. Den kommer bli mycket bättre mycket snart.

Till att börja med så sov jag en liten stund extra imorse. Skippade sminket och åt en nyttig frukost. På engelskan hade vi självklart glosor som jag hade nada koll på, så det blev till att gissa. Sen gick vi bort till biblioteket för att låna en bok. För min del blev det stolthet och fördom på engelska. Verkar rätt svår, men det går säkert bra.

När jag kom hem drog jag med pappa bort till Willys för att handla mat till ikväll. 350 spänn gick det på. Tänk att mat kan vara så dyrt?! I alla fall, så tänkte jag gå ner till nedervåningen och göra lite nytta. Stryka duk och förbereda maten. Ikväll ska jag dricka öl och sjunga abbalåtar med mina kompisar. Det kan nog fan inte bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0