Tiden går snabbt.

Jag förstår inte hur klockan kan bli så mycket varenda kväll. Okej, elva kanske inte är så mycket. Men varje morgon på bussen så säger jag till mig själv "ikväll ska jag lägga mig halv tio". Ändå så blir det aldrig av. Det är väl så, när tiden går snabbt. Men jag tycker om det. Jag vill att det ska gå snabbt, då händer det saker hela tiden.

Min dag har bestått utav skola och mest tråkiga ämnen faktiskt. Idrott och matte är fy fan! Men svenska och teater är lite roligare. Johanna och Alicia läste min artikel och hittade inga fel. Då blev jag så glad, så glad. Jag får en sorts kick när folk läser det jag skrivit och tycker det är bra. En underbar värme sprider sig i hela mig och någonting inom mig säger att den här känslan kommer jag sträva efter i hela mitt liv. Vilket yrke skulle då kunna vara bättre än journalist eller författare? Jag tror jag skulle bli en helvetes jävla bra journalist, faktiskt.

Förresten så har min syrras blogg blivit riktigt fin. Hennes kompis Sanna har fixat den och jag är lite avundsjuk att jag inte förstår mig på dessa jävla koderna. Men på lördag ska jag hem till Sofie. Jag ska tvinga ner henne framför datorn och så ska hon få fixa till det lite. Hon kan få en kram som tack.

Imorgon tar jag tåget till Båstad för att fika med Ellinore. Mys.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Tack för att du tycker min blogg är fin. den är massa rosa :D

2008-10-03 @ 13:26:10
URL: http://emmypaulsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha jska du tvinga ner mig framför datorn? Haha. Jag som ska laga maten du ska äta! Det kommer ju ta en förbannat lång tid Lina ;) haha. Men jag tar gärna kramen ändå? (A) hih

2008-10-03 @ 17:50:12
URL: http://intosofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0