Mamma mia





Min lördag har varit näst intill perfekt.
Började med jobb vid elva. Fick sitta och pyssla med en massa ungar. Klarade hela dagen utan att strypa någon. Även om jag under vissa stunder väldigt gärna ville.
När jag kom hem blev det en massa krångel. Skulle egentligen följt med Sofia på fest men sen hann jag inte.
Istället bestämde mamma och syrran sig för att dra med mig till Halmstad. Började med fruktansvärt god kinesmat. Jag som inte brukar gillar det. Hm... Kyckling med currysås och kaffe efteråt.
Sen promenerade vi bort till bion och slog oss ner i de mjuka stolarna. Sen kom jag på att bio utan något att äta är inte riktigt okej. Men eftersom varken syrran eller mamma äter godis så fick jag fixa mitt eget. Så jag sprang ner tio minuter innan den började och köpte hallon/lakris-klubbor och vatten.
Jag hann tillbaka i tid och filmen var helt underbar! Ville ställa mig upp och dansa och sjunga flera gånger. Fick gripa tag hårt i stolen för att kunna låta bli. Filmen fick mig att vilja släppa allt och fly landet. Sticka till Grekland och öppna ett hotell. Slänga på mig hängslebyxor och springa barfota på stranden. Måste också påpeka hur lik Amanda Seyfried är Ellinore. Herregud, till och med min mamma sa det!
Något som förstörde min filmupplevelse lite var den helt otroligt dumma personen som satt bredvid mig. För det första så luktade hon vidrigt pensionärshem. Någon hade visst badat i kärringaparfym? För det andra så lät hon mobilen ringa fyra gånger innan hon trängde sig förbi alla på raden och gick ut och svarade. FYRA?! Herregud, det är en bio. Den borde inte ens fått ringa en gång.
Förutom denna "fåtöljgranne" så var allting jättebra. Det första jag gjorde när jag kom hem var att bränna två kopior av soundtracket. Ska spelas högt imorgon! Ska dessutom se den en gång till med Ellinore i veckan.
Nu måste jag verkligen sova. Är trött som tyyyyysan. Herregud, vilket långt inlägg. Hälften av er kommer inte ens läsa det. Kul tanke. Sitter här och skriver samtidigt som jag vet att det flesta kommer tänka "äh, jag pallar inte" och trycka bort det. Jaja, jag behöver ju inte göra det ännu längre och tråkigare för er som faktiskt läste det.
Sov gott.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Ja, spela högt gjorde både du o mamma. det märkte jag då jag inte kunde soooova !!!

2008-10-05 @ 12:12:29
URL: http://emmypaulsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

JAG LÄSTE HELA OCH LOG GENOM HELA INLÄGGET. Den filmen är toppenbra!

2008-10-05 @ 12:39:24
URL: http://intosofie.blogg.se/
Postat av: frida

jag läser alltid din blogg :)

2008-10-05 @ 13:19:33
Postat av: Ellinore

Tack så mycket för en grymt trevlig dag. Jag tycker verkligen det är jättekul att vi har fått sån bra kontakt igen, Lina! Detta anser jag att vi måste fortsätta med :)<3

2008-10-12 @ 13:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0